Den årlige udfordring for Nærig-mor

Jeg har afleveret Spiderman i børnehaven. Der skal nemlig være fastelavn i dag på grund af næste uges vinterferie (for nogen), og Trolden har længe, længe, lææææænge fablet om, at hun skal være Spiderman til ‘asselavnsfes’, som det åbenbart hedder på troldsk.
Men det stakkels barn er født af en særdeles nærig og ukreativ mor, der hverken gider/kan fikse et kostume selv, og som samtidig NÆGTER at betale for den omgang tæt-på-selvantændende nylon, de fleste købe-kostumer er lavet af. Det er for dyrt og for dårlig kvalitet og kan hun ikke bare bruge mariehønen fra sidste år.

Men nærig-mor forbarmede sig alligevel og tog i Føtex og betalte den nette sum af 150 kr for at få lov at sende særdeles stolt Spiderman-Trold i børnehave. Hun er mildt sagt begejstret: “Den passer jo perfekt til mig. TAK mor!” udbrød hun, da hun prøvede det første gang. Dét kan man jo ikke stå for, og selv nærig-mor her får bløde øjne og tårer i knæ-krogen.

20130205-082020.jpg

Næste udfordring bliver så at få overbevist Manden om, at Rumpenissens maskulinitet ikke tager (varig) skade af, at han får Troldens aflagte prinsesse-kjole på, når der er fastelavn i dagplejen.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

5 kommentarer

  1. Jeg var gris et år – lyserødt nattøj, lyserød hue og en hjemmelavet tryne og hale. Så bliver det vist ikke billigere (og med et minimum af krea)

    Svar
  2. Jeg hader også at skulle punge ud for nylon-dragter (som jeg hader og min yngste søn elsker). Heldigvis findes der krea-personer i familien som rigtig gerne vil både sy og betale for det hjemmelavede udklædning 😉
    Og total sejt tapet – er det hjemme hos dig?

    Svar
  3. Fastelavn er en årligt tilbagevendende udfordring. Både i forhold til økonomi og kreativitet. Jeg er heller ikke meget for at betale for de syntetiske dragter, men kan omvendt heller ikke sy.

    Din Spiderman-trold ser sej ud. Dejlidt modspil til alle prinsesserne. Sidste år ville min femårige datter være kødædende plante…! Jeg var på spanden. Heldigvis er min mor ferm ved en symaskine. Min datter tegnede dragten og min mor syede…mit eneste bidrag var at købe dracula-tænder til plantens mund:-)

    Svar
  4. Ja, det er jo en HELT ny verden, vi nu begiver os ind i – på fredag skal Skrumpen for første gang til fastelavn i vuggestuen, og det kom alligevel bag på mig. Og fordi han er så lille (1½ år) at han er ligeglad, har vi lånt et løve-kostume i hans størrelse, og det er så det!

    Frygter allerede nu de næste mange års jagt på kostumer… jeg kan nemlig heller ikke sy.

    @Løvinden: Kødædende plante – fantastisk fantasi, din datter har 😀

    Svar
  5. @Konen: Det lyder smart og sjovt. Det vil jeg huske til næste år!

    @Birgitte: Ja, når man ikke selv er krea-typen, er det smart at være i familie med nogen. Det er jeg desværre ikke. Jo, min stedmor kan et og andet med en symaskine, men hun har vel ca. 12 børnebørn, så jeg forventer ikke at hun sætter sig ned og syr kostumer til dem alle.
    Og ja, tapetet er vores. Det dækker den ene væg i vores stue. Resten er almindelig kedeligt hvidt.

    @Løvinden: Vildt sejt med kødædende plante! Den må jeg også skrive på huskesedlen over fremtidige udklædningsmuligheder. Og ja, hun stak vist lidt ud mellem prinsesserne, feerne og Rødhætte omme i børnehaven, men da hun mest leger med drenge, tror jeg ikke, at det var noget hun selv tænkte over. De var i hvert fald tre spidermænd i hendes gruppe.

    @Line: Ja, det kan du godt begynde at frygte. Vi må sammen indsamle nemme kostume-løsninger. Jeg hørte f.eks. den anden dag om én, som skulle være en klase vindruer, hvor vindruerne blev lavet med balloner. Jeg tror, at selv jeg kan finde ud af at puste balloner op og sætte dem på noget tøj med sikkerhedsnåle eller sådan noget. 🙂

    Svar

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.