Toiletsnak

Hjemme hos os har vi indført begrebet “toiletsnak”. Det dækker over de ord, som beskriver hvad der kommer ned i en toiletkumme, samt de kropsdele, der ekspederer det derned. Når disse ord kommer på banen, fortæller vi ungerne, at det er toiletsnak, og hvis de har brug for at sige flere af den slags ord, må de gå ud på lokummet og sige dem der.

Det har på mange måder været en effektiv strategi i forhold til at holde spisebordssamtaler fri for alt for meget prut-og-tis-snak, men det har til gengæld betydet, at man må lægge øre til en hel del sprogblomster, når ungerne fx. skal i bad eller have børstet tænder.

Ind i mellem finder der også mere absurde samtaler sted på badeværelset, og med Rumpenissen er det, vel som hos de fleste drenge, det lille stykke kød mellem benene, som får mest opmærksomhed, og de fleste toiletsamtaler med ham kredser om den. For eksempel denne her fra i går, da han var ved at vaske hænder:

Rumpenissen: Mor, ved du godt hvad min tissemand hedder?

Mig: Næh, jeg var slet ikke klar over, at den havde et navn.

Rumpe: Den hedder Batman! (drengen henvender sig derefter direkte til “Batman”) Har du fået tisset godt i dag, Batman?

– og her var jeg nødt til at forlade samtalen for ikke at sprække af grin, men “Batman” svarede med passende dyb og hæs stemme.
Hvad er det for noget med de drenge og deres tissemænd, og hvorfor omtaler de den altid som noget adskilt fra dem selv?

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

2 kommentarer

  1. De er VILDE med deres tissemænder! I don’t get it, eller jo, det gør jeg, men altså… Jeg var nær kommet i uføre for noget tid siden, da en af mine poder faktisk brokkede sig over sin. Jeg tror han syntes den var lidt bøvlet, faktisk, og til sidst kvitterede han med at sige noget i retning af “…og så er den også meget større end de andres!” – og her var det så, at jeg helt uforvarende kom til at sige, at dét skulle han nu nok blive glad for en dag… Og så var Mand helt færdig af grin og poden forstod ingenting. Christ!

    Svar
  2. Den med at de skal have navne har jeg aldrig fattet.
    god ide med toilet snak

    Svar

Skriv et svar

