Instagram, jeg beklager. My bad, som man siger.

Mens jeg simultanskriver på tre indlæg – uden at få færdiggjort og udgivet nogen af dem – kan I lige få denne her, som jeg lagde på Instagram igår som respons på denne artikel, der er blevet flittigt delt, i hvert fald blandt mine facebook-venner.

Jeg har læst, at der findes mennesker, som tror at Instagram er en slags 1:1 gengivelse af andre menneskers liv, og som derfor bliver kede af deres egne liv, fordi de oplever akut mangel på pænt arrangeret mad med noget grønt kækt på sned, caffe latte med hjerte i skummet og slanke maver i profil.

Jeg bærer naturligvis min del af skylden for denne udvikling med alle de søde babybilleder jeg poster, som kan forlede folk til at tro, at de også kan få nuttede børn, når sandheden er, at de fleste babyer er klamme og ulækre. Alle kan ikke være så heldige som mig.

For at råde bod på denne vildfarelse og medvirke til Oplysning til Borgerne om Samfundet, viser jeg hermed et billede, hvor selv min nuttede baby har været klam og gylpet mig ned ad ryggen.


I må tro mig når jeg siger, at det var langt mere vidtforgrenet og ulækkert i virkeligheden.

Sæt pris på lugtfrie fotos og instagramfiltre, men husk at det kun er et meget lille udsnit af Livet.

– det samme kan i øvrigt siges om bloggen her. Og de fleste andre blogs, vil jeg tro.

Tidligere indlæg
Skriv en kommentar

8 kommentarer

  1. Ha ha ha gu er verden da ikke som på Instagram, hvor tror folk dog det. Babyer er nuttede men også klamme til tider….Ha’ en dejlig mandag:)

    Svar
  2. * der skulle stå hvorfor….

    Svar
  3. Men jeg tænker faktisk – at det kunne være hyggeligt at drikke en kop kaffe med hjerte i skummet sammen. ude i virkeligheden?

    Svar
  4. Men jeg tænker faktisk – at det kunne være hyggeligt at drikke en kop kaffe med hjerte i skummet sammen. ude i virkeligheden?

    Svar
  5. Haha, perfekt foto. Men ok, vores @venterpaavinblog lever vist ikke helt op til de der perfekthedskrav, tværtimod, og det er absolut heller ikke andet end søde, skøre, inspirerende og sjove folk vi følger. Jeg synes instagram er den perfekte anledning til at følge med i folks fjollede hverdagsklip, og det er der sjældent noget idyl over.

    – A

    Svar
  6. Oh, jeg husker tydeligt gylp-på-skulder-situationerne. Masser af dem med en baby 🙂 Jeg har også læst artiklerne om alle dem, der tilsyneladende tror på, at de sociale medier ER virkelige, men jeg har stadig til gode at møde nogle af dem. Alle ved da, at både blogs, insta og FB er de udsnit, folk vælger at dele fra et liv, der forhåbentlig indeholder meget mere end et par snapshots. Eller hvad?

    Svar
  7. skønt foto…. når du en dag har en rosinble så tag billede af den 😉

    Svar
  8. Jeg har et par stykker i min omgangskreds der har fravalgt fb og ig ud fra, at de ikke gider være på et medie, der gør dem ulykkelige. De er dejlige mennesker og som de siger, så ved de godt, at det er glansbilleder alle andre viser, men det forstår deres følelser bare ikke. Så når de ser billeder af andre der hygger sig i solen med vennerne og hjerter i kaffen og de selv sidder og kigger ud af vinduet uden hjerter i kaffen og det regner, så gør det noget i dem, selvom de ved det er glansbilleder og at det også regner på andre ind i mellem.

    Selv er der nok større sandsynlighed for, at jeg forlader FB fordi jeg bliver irriteret over “kærlighedserklæringer” Åh, du er så dejlig skat, nej du er mere dejlig og “nu har jeg trænet opdateringer” og indtjekninger i fitnesscentre… Som jeg desværre har op til flere der gladeligt poster…

    Svar

Skriv et svar

